Volkswagen ще инвестира 2 млрд. евро в чисто нова фабрика в родния си немски град, за да построи новия си електрически флагман Trinity от 2026 г.
Компанията обяви, че планира ново съоръжение във Волфсбург миналата година и сега му дава зелена светлина след одобрение от управителния съвет.
Заводът ще бъде разположен близо до съществуващата фабрика на компанията във Волфсбург и ще служи като ключов компонент от най-голямата програма за модернизация в историята на главното местоположение на марката“, заявяват от Volkswagen.
Строителството е планирано да започне в района на Ваменау през пролетта на 2023 г. То е насочено към съпоставяне с производствената ефективност на новата гигафабриката на Tesla, която в момента е в последния етап на строителство в Грюнхайде, близо до Берлин.
Volkswagen се стреми към 10-часово време за производство на всеки автомобил Trinity и ще приложи нов производствен подход във Ваменау: „По-малко варианти, по-малко компоненти, повече автоматизация, по-икономични производствени линии и нови логистични концепции“.
Откриването на нов завод, вместо производството на Trinity в съществуващ завод, премахва необходимостта от прекъсване на производството на всякакви други автомобили и позволява по-лесно прилагане на нови технологични процеси. По-рано Volkswagen посочи, че също така би било по-евтино да бъде построена новата фабрика, отколкото да се модернизира съществуващият обект във Волфсбург.
Планираният обект ще произвежда до 250 000 автомобила годишно. Това е в допълнение към годишния капацитет от 500 000 единици на съществуващия обект на Volkswagen във Волфсбург.
Tesla обяви, че новата си фабрика в Германия Gigafactory ще може да се похвали с годишно производство до 500 000 автомобила годишно.
Trinity е представен от Volkswagen като високоефективен концепт с емблематичен дизайн. Планира се той да бъде един от първите модели на Volkswagen, базиран на новата платформа SSP (Scalable Systems Platform) на компанията. Твърди се, че притежава дори по-голяма модулност от съществуващата MEB структура на Volkswagen, както и осигурява основата за технологията за автономно шофиране от ниво 4 и се предвижда да направи повече от 40 млн. автомобила през живота си.