В опит да намали емисиите на парникови газове, Volkswagen официално одобри използването на парафиново синтетично дизелово гориво в своите четирицилиндрови TDI, доставени от края на юни 2021 г. Тъй като такива горива се произвеждат от суровини на биологична основа, емисиите на въглероден диоксид при тях са 70-95% по-ниски от горивата, произведени от нефт.
Компанията отбелязва, че има няколко вида синтетични горива (HVO, CARE diesel, NEXTBTL), които използват отработено готварско масло, дървени стърготини и други рециклирани отпадъци. Такова гориво след десет години може да представлява 20-30% от европейския пазар на гориво за автомобили, прогнозира немският производител.
Най-новото поколение TDI двигатели могат да използват синтетични дизелови горива по европейски стандарт EN 15940, както и смеси от конвенционални горива и растителни отпадни продукти от биологичен произход като R33 BlueDiesel. Смесите обаче са подходящи и за по-ранните агрегати.
Междувременно Bentley съобщи за първата си година на използване на биодизел Green D +, произведен от отработено растително масло, в своя заводски парк в Крю. Там е монтиран контейнер за 34 000 л гориво и помпи за зареждане на 35 ванове и камиони. Те са изгорили над 100 000 ла за една година, намалявайки емисиите на CO2 с 86% или 233 т.
Освен това Volkswagen разчита на появата на масово гориво от типа PtL (Power-to-Liquid), тоест синтезирано от вода и въглероден диоксид с помощта на електричество, взето от възобновяеми източници (става дума за такива проекти от Porsche и Audi ). Заедно с електромобилността, синтетичните горива трябва да помогнат на Volkswagen да намали емисиите в Европа на автомобилите с 40% до 2030 г. (в сравнение с 2018 г.) и до 2050 г. да стане напълно неутрална по отношение на въглеродната емисия компания.