Volkswagen Group представи своята стратегия NEW AUTO през изминалата година, като положи основите за бъдещ ръст на печалбата и подобрявайки устойчивостта на своя бизнес модел в трудна среда. Миналата година Volkswagen постигна обрат в ключови региони в света, успешно увеличи делът на електрическата мобилност, изгради софтуерни възможности и повиши ефективността.
Главният изпълнителен директор Херберт Дийс каза на пресконференцията по повод годишните резултати на Volkswagen във Волфсбург:
„Войната в Украйна е драматична и причинява човешка трагедия и икономически катаклизми, които смятахме, че сме преодолели през годините на многостранност и дипломация“, каза Дийс. „Volkswagen доказа своята устойчивост през последните години и ще се справи и с тази криза. В същото време ще запазим ясен фокус върху прилагането на нашата стратегия NEW AUTO, която ще ни даде възможност за автономно бъдеще на мобилност без емисии.“
Volkswagen Group постигна значителен напредък в бизнеса си във всички региони през 2021 г. Глобалният отпечатък на групата, съчетан с правилните локални стратегии и продуктови миксове, беше от ключово значение.
В Северна Америка марката Volkswagen се върна към рентабилност след няколко години и на трите пазара: Канада, САЩ и Мексико. Актуализираното портфолио от модели от пет SUV, включително изцяло електрическия ID.4, беше добре прието. Тези модели представляват повече от 75% от продажбите в Съединените щати (375 030 бройки). Предстоящият изцяло електрически ID Buzz, ще бъде емоционалният двигател за прераждането на марката в този регион.
Марката Volkswagen постигна обрат и в Южна Америка. Ориентираните към изискванията на клиентите нови модели като Taos и Nivus положи основата за достигане на рентабилност и положителен нетен паричен поток.
В Европа ранното решение на групата да премине на електрическа мобилност и да започне най-голямата електрическа офанзива в индустрията се изплати допълнително. Групата се превърна в пазарен лидер през 2021 г.: всеки четвърти електрически автомобил на батерии е от Volkswagen Group. По този начин, въз основа на предварителни данни, Групата преизпълни целта си за CO2 емисии в Европейския съюз, включително Норвегия и Исландия,
В Китай, най-важният по ръст пазар в световен мащаб, Групата продължава да бъде много печеливша и е в силна пазарна позиция. С 16 процента пазарен дял, Volkswagen Group има почти два пъти по-голям размер от втория по големина конкурент. Марката Volkswagen е най-успешната марка с пазарен дял от 11 процента. Porsche, Bentley и Lamborghini постигнаха рекорди по продажби. Групата можеше да продаде значително повече автомобили през 2021 г., но не успя да отговори на голямото търсене поради недостиг на полупроводници.
Успешното e-представяне на Volkswagen Group набра още по-голяма скорост миналата година. Доставките на електрически превозни средства с батерии (BEV) почти се удвоиха през 2021 г. до повече от 450 000 единици. Така компанията беше номер 1 в този сегмент в Европа и номер 2 в САЩ. И на двата пазара Групата е постигнала по-високи пазарни дялове на пазара на BEV, отколкото на целия пазар. Доставките на BEV в Китай се увеличиха повече от четири пъти миналата година до 93 000 единици. Нов подход за продажби, насочен към по-млади клиенти, включително 120 поп-ъп локации в китайски молове, успешно проправи пътя към поне удвояване на продажбите на BEV на най-големия отделен пазар на Групата тази година.
Емблематичният нов ID. Buzz, който представен от марката Volkswagen миналата седмица, ще даде допълнителен тласък на електрическата офанзива. Иконата е не само напълно електрическа, но ще се използва и в бъдещи концепции за автономна мобилност, като например за споделен транспорт при посикване.