.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Volkswagen удвои продажбите на електромобили

“Volkswagen продължава да напредва с прехода към електрическа мобилност въпреки ограниченото предлагане на полупроводници“, каза Ралф Брандщатер, изпълнителен директор на марката Volkswagen.

Миналата година компанията достави повече електрически автомобили по целия свят отвсякога, като предаде повече от 369 000 електрически автомобили (+73% спрямо 2020 г.), което включва около 106 000 PHEV (+33%) и 263 000 изцяло електрически автомобила (+97%) на клиенти.

По този начин Volkswagen удвои доставките си на BEV-модели на годишна база. „За много кратко време постигнахме челна позиция за изцяло електрически автомобили в Европа. С нашата стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели, ние ще продължим да увеличаваме темпото на офанзивата ни на електрическа мобилност. Преди края на тази година ID. BUZZ ще бъде още един много емоционален модел в нашето ID. семейство“, казва Брандщатер.

Volkswagen достави общо около 4,897 млн. автомобила с всякакъв вид двигатели на клиенти по целия свят. Това е спад с около 8% в сравнение с предходната година. Изоставането на предлагането на полупроводници доведе до ограничения в производството през 2021, което в крайна сметка оказа голямо влияние върху продажбите.

„Volkswagen постигна задоволителни продажби при изключително предизвикателни условия. Огромните ефекти върху производството, предизвикани от ситуацията с полупроводниците, обаче не могат да бъдат напълно компенсирани през годината.

Независимо от това, нашето рекордно изоставане на поръчки от 543 000 автомобили само в Европа – от които 95 000 ID модели – показва ясно, че търсенето на автомобили Volkswagen продължава да е много голямо“, каза Клаус Целмер, член на Борда, отговорен за продажбите и маркетинга във Volkswagen.

Световният автомобил на годината ID.4 е бестселър

Най-популярният BEV модел на Volkswagen в световен мащаб е ID.4, който бе избран за световен автомобил през първата си година в продажба. С 119 650 продадени бройки, ID.4 е най-продаваният от 263 000 BEV модела, следван от ID.3 (около 76 000 единици), e-up! (приблизително 41 500), и малко под 18 000 бройки от модела ID.6, който Volkswagen предлага само на китайския пазар.

В Европа ID.4 оглавява класациите за BEV продажби в Швеция, Дания, Финландия и Ирландия. Изцяло електрическият SUV ID.4 също беше успешно лансиран в Съединените щати, като там близо 17 000 бройки бяха предадени на клиенти. В Китай автомобилът вече се нарежда на второ място сред изцяло електрическите SUV модели.

Фокусът върху SUV моделите се отплаща. Golf все още е номер едно

SUV-овете са най-бързо развиващият се пазарен сегмент. Volkswagen систематично насочваше своето портфолио към тази тенденция още на по-ранен етап. SUV моделите сега съставляват над от 40 % от всички доставки на автомобили (предходната година – 34,8 %).

Volkswagen генерира цели три четвърти от приходите си от продажби в Съединените щати от SUV-ове, като продаде най-големия си брой автомобили там от 2013 г. насам. Въпреки това Golf запази челната си позиция като най-продаваната кола в Германия през 2021 г. въпреки ситуацията с доставките на полупроводници.

Volkswagen очаква, че поне първата половина на 2022 г. ще остане силно нестабилна и предизвикателна поради постоянните затруднения в доставките на полупроводници.

Въпреки това очакванията на компанията са да успее да стабилизира производството с течение на годината и да намали голямото си изоставане на поръчки възможно най-бързо.

Вижте още

Над 20% спад в продажбите на нови автомобили в Европа, пазарът в Русия се срина

Продажбите на нови автомобили в Европа спаднаха с 20,6% през април 2022 г. През изминалия …