.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
Начало » Новини » 30 години от създаването на „Белия ад“

30 години от създаването на „Белия ад“

Всеки автомобилен ентусиаст знае какво е „Зеления ад“, но на планетата има едно място, което носи подобно име. Наричат го „Белия ад“. И има защо. Това е тестовия център, където най-северният производител на автомобилни гуми Nokian тества своите продукти на сняг, лед и киша. Уникално съоръжение се разпростира на площ от над 700 хектара из заснежените полета в Ивало, Лапландия, най-северната част на Финландия. Центърът е разположен на няколкостотин километра северно от дома на Дядо Коледа – град Рованиеми.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

„Белия ад“ – пълен с екстремности
Nokian Tyres създава тестовия център в Ивало през 1986 г. и от тогава той печели славата си на най-големия, суровия, комплексен и екстремен, но естествен тестов център в света. В „Белия ад“ през зимата температурите падат далеч под нулата, докато през пролетта температурните амплитуди достигат 40 градуса.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Тестовите трасета са най-натоварени между месеците ноември и май. През тези близо 200 смразяващи дни, над 20 000 гуми са тествани, изминавайки над 40 000 км. Опитни екипи от професионалисти изпробват гумите през деня и през нощта. Центърът разполага с 20 поддържани писти с обща дължина от над 100 километра, включително и „ледена зала“ със 700-метрова писта, където е възможно да се тества при всякакви условия. Поддръжката на всички тези съоръжения при такива условия е сериозна задача, но всичко се прави с цел постигане на правдоподобни резултати, максимално близки до действителността. При тестовете се гарантира, че слоевете сняг, лед или киша винаги са в оптимално състояние.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Защо гумите се тестват по толкова суров и взискателен начин
„Интензивното и безкомпромисно тестване при екстремни зимни условия има за цел да помогне при развитието на продуктите на Nokian Tyres, най-вече по отношение на тяхната безопасност и функционалност. Освен тестовите програми в центрове като този в Ивало, компанията извършва и редица лабораторни изследвания, както и комютърни симулации. Чрез взискателно тестване можем да отделим най-добрите гуми от просто добрите такива и така да гарантираме, че те са най-безопасните в света,“ обяснява Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти“ в Nokian Tyres. Перфектната зимна гума трябва да се държи предвидимо на пътя при всякакви условия. За да се постигне такъв резултат, Nokian Tyres прави тестове не само на свои писти, но и на неутрални такива из целия свят.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Иновациите и развитието са на първо място
Адаптирайки се към нуждите на потребителите и различните пазари, съвременното продуктово портфолио на Nokian Tyres периодично се обновява и увеличава всяка година. Ето защо ¼ от годишния оборот на компанията е отделена за нови продукти. Това е и една от причините повече от половината разходи за развойна дейност да отиват за прецизно тестване на гумите. Разработването на изцяло нов модел гума за лек автомобил отнема между 2 и 4 години. Прецизното тестване играе особено важна роля тук, насочвайки проучванията и развойната дейност в правилната посока, докато не се създаде желаният продукт.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Технологиите не могат да заменят човешкия подход
В някои тестове е важно да се пресъздадат екстремни условия. Ето защо в Ивало гумите са подложени на многократни изпитания, сред които стотици часове спиране, ускорение, слалом върху сняг и лед. Именно поради интензитета на тестовете Nokian Tyres е смятан за един от световните пионери при създаването на гуми.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Освен опитни тестови пилоти, Nokian Tyres използва и автомобили, които са управлявани от супер модерни роботи, за да се повтарят индивидуални тестове с абсолютна точност. Все пак това е една малка част от подкрепящата роля, която оказват съвременните технологии. Все още обаче няма машина, която да замести реалните шофьори, техния опит и чувство към представянето на продуктите. Отнема няколко години на човек, за да стане отличен професионален тестов пилот, който да предоставя ценна и достоверна информация на инженерите.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Нов супер технологичен тестов център за зимни и летни гуми
През 2017 г. Nokian Тyres отваря нов мултифункционален технологичен център в Санта Крус де ла Сарса, Испания, който ще бъде изполван за целогодишно развитие на продуктите на компанията. Модерният развоен център се намира южно от Мадрид на площ от над 300 хектара и с прилежаща 5-километрова овална писта.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

„Това овално трасе ни позволява да изпробваме нашите летни и зимни гуми при високи скорости – около 300 км/ч. Напоследък се наблюдава засилено търсене на гуми с висок скоростен индекс, особено в Централна Европа и Северна Америка, където компанията отбелязва ръст,“ твърди вицепрезидентът на отдел “Маркетинг и комуникация” Анти-Жуси Татинен.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия

Във вътрешността на овалната писта ще бъдат изградени и други тестови съоръжения. Те ще бъдат използвани за изучаване на поведението на гумите по време на аквапланинг, спиране и завиване на мокро. Пистата ще бъде подходяща и за повечето тестове за хомологация, като тези за нивото на шум.

"Белият ад" на Nokian в Лапландия "Белият ад" на Nokian в Лапландия "Белият ад" на Nokian в Лапландия "Белият ад" на Nokian в Лапландия "Белият ад" на Nokian в Лапландия

Вижте още

VW Arteon R ще е с нов VR6 турбо и над 400 к.с. [Официално]

Ето ви Volkswagen, който може да да изчерви собствениците на Porsche Panamera Volkswagen ще разшири …