Немският производител Wiesmann се завръща след няколко години отсъствие с електрическия роудстър Project Thunderball.
Историята на Wiesmann, започната през 1985 г. от братята Мартин и Фридхелм Висман, взе лош обрат през 2014 г., когато тежките финансови усложнения едва не убиха компанията. През 2015 г. обаче британските предприемачи Рохин и Сахир Бери купуват Wiesmann и днес марката е жива. И има нов сериен модел, запазващ връзката с познатия класически дизайн.
Wiesmann Project Thunderball е роудстър, задвижван от два електромотора, разположени на задната му ос, развивайки общо около 680 к.с. Това е първият електрически автомобил на марката. Той ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,9 секунди (0 до 200 км/ч за 8,9 секунди), а теглото му хич не е малко – 1775 кг.
Електродвигателите са 800-волтови и се захранват от батерия с 92 kWh. Автономният пробег е до 500 км, като роудстърът има 5 режима на регенерация на енергията при спиране.
Новият модел е оборудван с 21-инчови джанти Wiesmann Aero1. Интериорът е реализиран с кожа, въглеродни влакна и полиран алуминий. Седалките са карбонови, на средната конзола е разположен голям сензорен екран, като дисплей е използван и за уредите зад волана.
Wiesmann трябва да разкрие още подробности за своя роудстър, който ще се произвежда в Дюлмен (Германия) и да обяви неговата цена. Project Thunderball вече е достъпен за поръчка за тези, които проявяват интерес.