S1000RR е един от най-мощните членове в супербайк фамилията, но BMW направи множество подобрения, които трябва да го превърнат в една още по-бърза и способна машина.
Най-големите модификации при новото S1000RR са новата цилиндрова глава, леките клапани и новия разпределителен вал, с което мощността на 1000-кубиковият мотор е увеличана на 199 к.с. За сравнение първото поколение генерира 193 к.с.
Баварските инженери успяват да свалят от теглото 4 килограма, с което моторът с пълен резервоар тежи 204 кг. Голяма част от това олекотяване е в резултат на преработената изпускателна система.
Освен промените по двигателя S1000RR получава по-лека рамка и напълно регулируемо окачване. Моторът излиза стандартно със състезателен ABS, система за стабилност, 7-степенен тракшън контрол и три режима на каране.
BMW твърди, че новият S1000RR е първият модел в супербайк класа с опцията за круиз контрол. Надали обаче някой, който кара този „куршум“ ще има нужда от него.
Сред останалите опции има още динамична система за контрол на сцеплението и HP Gear Shift Assist Pro – система, която позволява превключване на предавките без съединител.
[nggallery id=272]