Производството на Mercedes-Benz G-класа започва през 1979 г. Преди повече от 40 години надали някой от завода на Magna Steyr е предполагал, че този модел ще се произвежда в следващите четири десетилетия почти без промяна в дизайна. И един ден ще е един от най-скъпите и луксозни модели на марката. Защото през 79-та първата G-класа е просто цивилна версия на иначе военен оф-роуд автомобил.
Днес от Magna Steyr имат повод да почерпят, защото сглобиха 400 000 броя от G-класа. През юли 2017 г. заводът в Грац, Австрия сглобява номер 300 000 от емблематичния Benz. Скептиците очакваха продажбите на G-класа да спаднат рязко заради високата цена, голямата SUV конкуренция и ретро външния дизайн. Но по-голямо доказателство за успеха на G-класа е това, че производственият капацитет на Magna Steyr – партньорът на Mercedes-Benz, не може да отговори на голямото търсене на клиентите.
Бъдещето на Mercedes-Benz G-класа изглежда светло. Скоро ще видим изцяло електрическа версия, както и 4×42 вариант. Това, което няма да видим е нов G65 AMG с V12 двигател, тъй като 12-цилидровият мотор вече се предлага само в Maybach.
Актуалният модел на Mercedes-Benz G-класа се произвежда от лятото на 2018 г. А този конкретен екземпляр под номер 400 000 ще бъде доставен на клиент, живеещ в Рейланд, Западна Германия. Той не е просто клиент, а голям фен на G-класа, закупил до момента около 20 броя. Неговият девиз е съвсем прост: „Не мога без G“.
Mercedes създаде тестова площадка за оф-роуд тест на G-класа. Тя се намира до Грац и е кръстена G-Class Experience Center. Галерията тук е именно от там.
Още снимки