С все по-широката електрическа гама, BMW планира да открие пет фабрики за производство на собствени батерии.
С новите електрически автомобили и с появата в рамките на три години на чисто нова платформа, посветена на електромобилите, баварският производител има за цел да пусне повече от два милиона чисто електрически автомобила на пътя до края на 2025 г. Делът на изцяло електрическите по този начин автомобилите в глобалните продажби на компанията могат да достигнат 50% през това десетилетие. За да се справи с този растеж, производителят планира да разработва свои собствени батерии.

Заедно с партньори BMW иска да създаде пет гигафабрики за производство на батерии за своите електрически автомобили. „В бъдеще ще управляваме и гигафабрики в региони, където произвеждаме електрически автомобили“, каза директорът по продожбите Йоахим Пост на годишната пресконференция, без да дава повече подробности. Досега, подобно на повечето производители на автомобили, BMW доставя клетки от основните доставчици в тази област (CATL и Samsung SDI, разположени в Азия, както и шведската стартираща компания Northvolt). Но с възхода на електрическите автомобили, няколко производителя на автомобили наскоро решиха да произвеждат свои собствени батерии, като Volkswagen и Mercedes-Benz.

Баварският производител обаче всъщност няма да произвежда батериите си, а ще използва партньори. От друга страна, разработването и изготвянето на спецификациите ще се извършват вътрешно. За тази цел компанията ще управлява „Компетентен център за акумулаторни клетки“, който функционира от 2019 г. В момента BMW разработва ново поколение акумулаторни клетки там, които с оптимизирана клетъчна химия трябва да доведат до „значително намаляване“ на разходите за електрическо в производството

За разлика от Volkswagen, Mercedes-Benz и различни други автомобилни производители, BMW продължава да разчита на гъвкави технологии за платформите и производството на своите автомобили . Това позволява на марката да сглобява най-важните модели на едни и същи линии, независимо дали са оборудвани с двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридни технологии или електрически двигатели.

Освен това планираният за 2025 г. технологичен скок с новата платформа „Нов клас“ трябва да продължи да позволява този микс, като предлага възможност за използване на двигатели с вътрешно горене. С бързо нарастващото предлагане и силното търсене на нови електрически модели, главният изпълнителен директор Оливер Ципсе предполага, че продажбите на изцяло електрически автомобили ще се покачват бързо. В момента марката предлага кросоувърите i3, iX3 и iX и седан i4 . Тази година ще последва захранвана от батерии версия на луксозния седан Серия 7, а през 2023 г. Серия 5 ще се предлага и с електрическо задвижване. Дъщерните дружества Mini и Rolls-Royce вече се подготвят за бъдещето си с изцяло електрически двигатели.