След 10-годишна служба Veyron е пенсиониран и на негово място идва новия убийствено-скоростен господар. Посрещнете колата, която може да ви прати при св. Петър с 420 км/ч. Посрещнете Bugatti Chiron!
За новият модел на Bugatti може да се говори само с цифри. Цифри, прегърнати от изцяло карбонова конструкция. Реално малко компоненти са останали от стария Veyron и са използвани в новия Chiron. Четворно турбинираният 8,0-литровт W16 двигател е основно ревизиран и вече генерира космическите 1500 к.с. при 6700 об/мин и 1600 Нм между 2000-6000 об/мин. Моторът е комбиниран с модифицирана 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, предаваща въртящия момент към четирите колела.
С този арсенал Bugatti Chiron се изстрелва от 0-100 км/ч за 2,5 секунди. От място до 200 км/ч го прави за по-малко от 6,5 секунди! 300-та ги вдига за 13,6 секунди… Масималната скорост е ограничена на 420 км/ч, което е незначително по-висока от тази на Veyron Super Sport, при когото електрониката се включва при 415 км/ч. Без ограничител мощния 1200 к.с. Veyron SS може да развие 434 км/ч – скорост, при която започва екстремна екзекуция на гумите, а производителят им не дава гаранция колко секунди могат да издържат на подобно натоварване.
Bugatti Chiron е с 8,2 см по-дълъг, 4 см по-широк и 5,3 см по-висок от Veyron. Надебелял е и със 155 кг и тежи общо 1995 кг. От Bugatti държат да отбележат, че са увеличили пространството над седалките с цели 12 мм. Цял сантиметър и отгоре!
Стигаме и до производството. Разбира се, лимитирано, като в случая маркетинговият отдел е преценил, че 500 броя, всеки на цена от 2,4 млн. евро, ще им осигури доволен бюджет за следващите години. Вече има над 150 поръчки за Chiron, като очакваме от догодина да се започнат и лимитираните версии по примера на Veyron. Сглобяването ще се осъществява в завода в Молсхайм, Франция, а доставките ще започнат от октомври тази година.