.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Дакар 2017: Етап 10 – Петарханзел се върна на върха с нова победа

Стефан Петерханзел удари моторист и го нарани сериозно. Французинът оказа първа помощ и повика хеликоптер

Дакар 2017 продължи с Етап 10, който хвърли състезателите в пълен хаос. Пилотите изпитаха сериозни трудности с навигирането по трасето, а горещината направи ориентирането им още по-трудно.

Природните красоти на Аржентина – от старта в Чилесито до финала в Сан Хуан, струваха скъпо на много от днешните участници. За някои от тях това бе и последен етап, след като отпаднаха поради наранявания, прилошаване или повреди с машината. Десетият етап на рали Дакар бе и най-дългия до момента трасе със своите 449 състезателни километра, след като предишния ден етапът бе отменен. Общата дължина с преходите между двете аржентински градчеда бе 751 км.

В първата част на деня новакът Никола Фукс с Ford направи отлично каране и записа по-добри времена от тези на Льоб и Петерханзел. Двамата французи от отбора на Peugeot доказаха, че ще се борят докрай за голямата победа и отново се пуснаха в битката за секундите.

Стефан Петерханзел удари почти челно мотоциклетист, който имаше проблеми с ориентирането. Френският ветеран, за когото това е 19-то участие, оказа първа помощ на Симон Марчич. Той се обади за медицинска помощ и изчака пристигането на хеликоптер, което му коства ценни 10 минути. След хостпирализирането се оказа, че пострадалият Марчич е със счупен крак, което за него е край с Дакар 2017.

Въпреки инцидента Стефан Петерханзел се възползва от дезориентирането на Себастиен Льоб и Даниел Елена и успя да запише поредната си етапна победа. С нея Мистър Дакар си върна лидерството във временното класиране, където води пред Льоб с 5:50 минути. Себастиан завърши втори с над 7 минути изоставане, следван от третото Peugeot на Сирил Депре.

Язид Ал-Раджи финишира 4-ти, а 5-тото място във вчерашната надпревара зае любимеца на аржентинската публика Орландо Теранова с MINI.

MINI-то на Мико Хирвонен пострада от удар в камион и счупи воден радиатор, което забави бившия WRC пилот с 3 часа. Все пак финландецът завърши, но вече е на 13-та позиция в общото класиране.

Генерално класиране при автомобилите

1. Стефан Петерханзел – Peugeot [24 часа и 58:43 минути]

2. Себастиан Льоб – Peugeot +5:50 минути

3. Сирил Депре – Peugeot +25:40 минути

4. Нани Рома – Toyota +1 час

5. Жиниел Де Вилиер – Toyota +1:42 часа

Десетият етап определено бе най-тежък за мотоциклетистите, като дори лидерите изгубиха пътя и се отдалечиха с 40 км от правилния маршрут. Испанският пилот на Honda стана етапен победител след 2-часово наказание на финиширалия първи и негов съотборник – Мишел Меж.

Лидерът в класирането Сам Съндърланд също обърка пътя и завърши едва 12-ти с цели 17 минути забавяне от победителя. Това обаче не го измести от лидерството му, което засега има аванс от 30 минути.

Играта приключи за вторият в генералното класиране Пабло Куинтанила с Husqvarna. Пилотът се изгуби за 1 час и в следствие на други трудности се отказа от надпреварата.

Втори при моторите завърши Швитко от Словакия с KTM, който секунди след финиша припадна и бе хоспитализиран. Трети остана аржентинецът Каими с Honda, а Рене (Husqvarna) и Родригес (Yamaha) запълниха Топ 5.

Генерално класиране при моторите

1. Сам Съндърланд – KTM [28 часа и 7:59 минути]

2. Матиас Валкнер – KTM +30:01 минути [5 мин наказание]

3. Фарес Гуйел – KTM +38:43 минути

4. Адриен Ван Беверен – Yamaha +41:57 минути

5. Хоан Бареда – Honda +53:47 [1 час наказание]

При камионите също имаше рокада при лидерите в генералното. Едуард Николаев с Kamaz си осигури първото място с победа в десетия етап. Другият пилот на Kamaz – Дмитрий Сотников завърши втори със 7 минути изоставане. Техният съотборник Айрат Мардеев допълни челната тройка за етапа след близо 6-часово каране. Камионът на MAZ с беларуския пилот Сергей Вязочив завърши четвърти, а пети финишира чехът Алес Лопраис с Tatra.

Генерално класиране при камионите

1. Едуард Николаев – Kamaz [23 часа и 27:12 минути]

2. Дмитрий Сотников – Kamaz +5:15 минути

3. Херард Де Рой – Iveco +24:17 минути

4. Федерико Виягра – Iveco +57:47 минути

5. Паскал Де Баар – Renault +1 час и 18:47 минути

След 7 часа каране руснакът Сергей Карякин с Yamaha записа поредната си победа при ATV-тата и запази лидерската си позиция с над 20 минути аванс пред втория в генералното Игнасио Касале, който завършия етапа на 2-ра позиция. Трети е Сантиаго Хансен (Honda), а четвърти и пети съответно финишираха аржентинецът Пабло Копети (Yamaha) и полякът Рафал Соник (Yamaha).

Генерално класиране при ATV

1. Сергей Карякин – Yamaha [34 часа и 38:33 минути]

2. Игнасио Касале – Yamaha +21:05 минути

3. Аксел Дютри – Yamaha +3 часа и 6:51 минути

4. Пабло Копети – Yamaha +3 часа и 34:21 минути

5. Сантиаго Хансен – Honda +4 часа и 13:43 минути

В UTV класа победата е на сметката на китайския пилот Уанг Фуянг с Polaris. В тази категория останаха само двама пилоти, като вторият завършил десетия етап бе руснакът Равил Маганов, също с Polaris.

Генерално класиране при UTV

1. Равил Маганов – Polaris [50 часа и 55 минути]

2. Уанг Фуянг – Polaris +1 час и 17 минути

Днешният предпоследен етап се простира между Сан Хуан до Рио Куарто. Общата дължина с преходите е 759 км.

Видео от Етап 10:




Още снимки:

Вижте още

Audi и Porsche влизат във Формула 1

Не е тайна за никого, че VW Group иска да има два отбора във Формула …