.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Два офроуд концепта на Lexus дебютират в Токио

Lexus показа на автомобилния салон в Токио задвижваните с водород автомобили Recreational Off-Highway Vehicle (ROV) и NX PHEV Offroad. Производителят казва, че двата нови високопроходими автомобила въплъщават усилията му да постига  въглеродно неутрално общество .

Двуместният ROV бе разкрит за първи път през декември 2021 г. и се задвижва от 1,0-литров трицилиндров водороден двигател. Lexus заявява, че концептът надхвърля традиционното шофиране по и извън пътя Той е в състояние да предостави изцяло ново изживяване при движение.

ROV е първият модел на компанията, задвижван с водород. Той е конструиран с помощта на здрава тръбна рама, която, според Lexus, допринася за ниското тегло на автомобила, въпреки че не посочва числа. Компактният автомобил е с дължина 3,1 м, широчина 1,7 м и височина 1,8 м.

ROV разполага със секвенциална трансмисия с превключване на предавките чрез пера, с избор между задвижване на две или четири колела. Твърди се, че неговият двигател предлага високи нива на въртящ момент, докато консумацията на масло е минимална за почти нулеви емисии.

„Това е първият модел на Lexus, който използва водороден двигател, което го прави екологично чист, като същевременно осигурява стимулация и вълнение, възможни само чрез вибрациите на автомобил, задвижван от двигател“, посочват от Lexus.

В салона на ROV има седалки от синтетична кожа и кожен волан, докато пътниците са защитени от предпазна клетка. Голяма светлинна лента е позиционирана в горната част на модела в стил UTV.

Вторият концепт – NX PHEV Offroad, е здрава версия на хибрида NX 450+ на компанията. Моделът е боядисан в специален цвят железен оксид, а логото Lexus и радиаторната решетка са матово черни.

Концептът Offroad е оборудван с 17-инчови гуми за офроуд, матови черни релси на покрива и монтиран на покрива кош за товар. Под предния капак е същият 2,5-литров редови четирицилиндров хибриден задвижващ агрегат, който е познат в стандартния NX 450+.

„Показаните два концептуални автомобила са модели, които въплъщават усилията на Lexus за реализиране на въглеродно неутрално общество, разширяване на избора на клиентите. Това е предизвикателство да предложим разнообразяване и разширяване на начина на живот и предоставяне на нови стойности, които надхвърлят очакванията“, казват от Lexus.

Вижте още

Lamborghini Huracan GT3 EVO2 [Премиера]

Това е поредното състезателно творение на моторспорт департамента Lamborghini Squadra Corse. И то носи името …