Производителят от Маранело записа най-добрите продажби в историята си в края на 2021 г. с не по-малко от 11 155 доставени автомобила по целия свят.
Резултатът засенчва резултатите от 2020 г. на италианския производител. Тогава преживя трудна година с 9119 продадени автомобила по целия свят, спад от 10% в сравнение с 2019 г. Точно 2019 г. позволи на марката да премине бариерата от 10 000 продадени автомобила за първи път (точно 10 131) и по този начин постави нов еталон по отношение на продажбите.
Еталон, надминат днес с тези 11 155 автомобила, продадени между януари и декември 2021 г., които допринасят за резултатите, обявени от италианците Това е увеличение на оборота до 4,27 млрд. евро и нетна печалба от 833 млн. евро.
Що се отнася до моделите, Ferrari продава основно своите V8 модели (SF90 Stradale, Roma и F8 Tributo), чиито продажби направиха бум през 2021 г. (+ 35%), докато V12 моделите отбелязаха значителен спад в продажбите си (-16%). През 2022 г. и още повече през 2023 г. италианският производител трябва да разчита на първия кросоувър в историята на марката – Purosangue, за да подобри още повече резултатите си.
И накрая, в географски план, Ferrari основно продава своите модели в зоната на EMEA, включително Европа, Близкия изток и Африка, зона, която включва общо 5492 доставени автомобила (+14% в сравнение с 2020 г.) и по този начин изпреварва Америка, която има 2831 доставки(+21,8% спрямо 2020 г.). Следват Китай, Хонконг и Тайван с 899 продадени автомобила, което е с 97,1% повече в сравнение с 2020 г.
„Рекордните финансови резултати от 2021 г. отново демонстрират силата на нашия бизнес модел“, каза новият главен изпълнителен директор на Ferrari, Бенедето Виня. „Внимателно управлявахме впечатляващия прием на поръчки, в съответствие с нашата стратегия за преследване на контролиран растеж и поддържане на ексклузивността на марката“.