На 25 март тази година, на дълга 4,67 км военна писта в Калифорния, Hennessey Venom GT Spyder успя да развие 427,44 км/ч и се превърна в най-бързият кабриолет в света. Постигнатата скорост детронира тогавашния господар Bugatti Veyron Super Sport Vitesse, изпреварвайки го със 17,7 км/ч. Тексасците може и да са свикнали със скоростни Гинес рекорди, но работата им по създаването на една такава кола и постигането на толкова висока скорост не е лека задача.
Десетминутното документално видео разкрива повече за трудностите около подготовката на Venom GT Spyder за световния му рекорд. Разбираме за проблемите с една от трите горивни помпи и ниското налягане на маслото, които възникват непосредствено преди опита да се победи Veyron SS Vitesse.
Екипът на Hennessey решава да намали мощността с цели 300 к.с., за да може да проведе опита си безпроблемно и да запази всички системи на колата в изправност. Така 7,0-литровият V8 би-турбо двигател, заводски подготвен да мачка задните гуми с чудовищните си 1451 к.с., спринтира с 1151 к.с. Въпреки „ампутираната“ с близо 1/5 мощност успява да развие впечаляващите 427 км/ч. Представете си ако беше с пълния си потенциал от вече споменатите 1451 к.с. Тогава, може би Spyder версията на Venom GT щеше да повтори рекорда на купето от 2014 г., което има на сметката си 435,31 км/ч.
Предстоят интересни събития. От една страна Bugatti ще има да си връща за отнетия рекорд, от друга – Hennessey могат да отключат пълния потенциал на Venom GT Spyder и отново да ангажират комисията на Гинес.