През 2015 г. шведите изригнаха на салона в Женева с мощния 1500 к.с. Koenigsegg Regera, който се водеше нещо като предсерийна версия. Е, година по-късно вече може да видим заводската версия, макари само в две официални снимки.
Regera запазва епичните си 1500 к.с. и според нас запазва и дизайна си, освен новия червен цвят. Но според Koenigsegg има 3000 промени по колата от миналата година. Тя е подложена на сериозни тестове и е напълно хомологирана за производство.
Честно казано не ни вълнува, че Koenigsegg Regera е с електрически седалки, безжична система за зареждане на смартфон и инфоразвлекателна система със съвместимост с Apple CarPlay.
Интересува ни, че идентичнят по мощност с новото Bugatti Chiron, Koenigsegg Regera e с 5,0-литров V8 би-турбо двигател, работещ в компанията на три електромотора и уникална Direct Driver система, елиминираща нуждата от стандартна скоростна кутия. Технологията заменя стандартната трансмисия, като двигателят с вътрешно горене директно задвижва задната ос без нуждата от скоростна кутия или нещо подобно. Когато се движи на магистрала тази технология намалява с 50% загубите в сравнение с класическа скоростна кутия или CVT трансмисия.
Разработеният от Koenigsegg 5,0-литров V8 двигател и трите електромотора генерират 1500 к.с. и 2000 Нм. Това позволява на хиперколата да ускори от 0-100 км/ч за 2,8 секунди, от 0-200 км/ч за 6,6 и от 0-300 км/ч за 10,9 секунди. От Koenigsegg твърдят, че Regera може да ускори от 0 до 400 км/ч само за 20 секунди!
Koenigsegg мълчи по отношение на цената, но потвърди, че вече има няколко поръчки за Regera. Миналата година плановете на компанията бяха за производство от 80 екземпляра.