.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Lancia обявява 10-годишен план и три нови модела

Под собствеността на концерна Stellantis, Lancia се надява на по-светло бъдеще с повече модели и международно присъствие. Италианската марка прави първата голяма стъпка с официалното обявяване на нов 10-годишен стратегически план, който ще започне през 2024 г. с пускането на следващото поколение на Ypsilon.

Кулминацията на новия бизнес план ще бъде през 2028 г., когато Lancia ще има в продажба само чисто електрически автомобили.

Новият Ypsilon ще бъде първият модел от ново поколение на марката, който ще стартира през 2024 г. с изцяло електрифицирана двигателна гама. Най-малкият автомобил на Lancia в гамата ще бъде с дължина приблизително 4,0 м и ще продължи да бъде позициониран в европейския B-сегмент. Напълно електрически вариант също фигурира в плановете.

След две години марката ще разкрие новия си флагм – кросоувър с дължина 4,6 м, за който се смята, че ще казва Aurelia. Компанията споделя, че той ще влезе в най-големия сегмент в Европа, което ни кара да вярваме, че ще бъде подобен на новия Citroen C5 X и предстоящия Opel Insignia, който ще стане SUV.

След това, през 2028 г., Delta най-накрая ще бъде обновена като „изваян и мускулест автомобил с геометрични линии“, което вероятно означава, че ще запази формата на хечбека на оригиналния автомобил. Този нов модел ще бъде дълъг 4,4 м и ще бъде разработен да „привлича автомобилни ентусиасти в цяла Европа“. Трите нови модела ще покрият приблизително 50% от пазара на европейския континент, надява се Lancia.

10-годишният план включва пускането на пазара електрически автомобил от 2026 г., което означава, че Aurelia и Delta най-вероятно ще бъдат продукти с нулеви емисии. От 2028 г. Lancia ще започне да продава само 100% електрически модели, което предполага, че дори електрифицираните задвижващи системи с вътрешно горене ще бъдат преустановени.

Отговорни за новата стратегия ще бъдат петима новоназначени топ мениджъри в компанията с нов бранд мениджъри за Франция, Германия, Испания, Белгия и Холандия. До края на това десетилетие Lancia иска да има около 100 дилъра в около 60 големи града в Европа.

Вижте още

Следващото Lamborghini ще бъде електрическо?

Lamborghini току-що подаде името Revuelto в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Предстои ли …