И след двайсет години името McLaren F1 GTR буди респект, като част от неговата слава е наследена от новата пистова машина на британците, носеща името P1 GTR. Само след няколко дни това ще бъде една от големите звезди на салона в Женева, който ще отвори вратите си в началото на март.
McLaren P1 GTR тежи 50 кг по-малко в сравнение с шосейната версия. Колата е описана от своите създатели като „най-добрата за управление пистова кола в света”.
Много панели от каросерията са направени от въглеродни нишки, в това число влиза и целият покрив, докато страничните прозорци са поликарбонатни. Двойната изпускателна система е от комбинация от инконел и титан, сваляща от теглото 6,5 кг.
Двигателят на McLaren P1 GTR е 3,8-литров V8 би-турбо, донастроен да генерира 800 к.с. Той работи в комбина с електромотор с 200 к.с., позволяващ на пистовият болид да разполага сумарно с 1000 к.с.
Изцяло пистовият P1 GTR е и 80 мм по-широк от стандартния вариант, както и 50 мм по-нисък. McLaren-ът е с 19-цолови алуминиеви джанти с централна гайка и сликове на Pirelli. Най-значимата промяна обаче е в задната част, където е монтирано фиксирано крило, издигащо се 40 см над каросерията. Това е с 10 см по-високо от регулируемото при уличната версия на McLaren P1. Крилото генерира натиск от 660 кг при скорост от 240 км/ч.