Чакането свърши! Завесата е вдигната! Дами и господа, посрещнете величествения Mercedes-Benz S-Class 2021!
Официалният прес-релийз на новата S-класа е дълъг цели 83 страници. И има защо. Това е колата, която поставя стандартите в класа на луксозните лимузини. И която задава темпото, което всички останали ще гонят в следващите години.

Въпреки че външно може да не изглежда толкова различно Mercedes-Benz S-Class 2021 дебютира с богат списък инженерни и технологични иновации, които обещават моделът да бъде още по-добър.

Неслучайно S-класата на Mercedes е най-продаваният луксозен автомобил в целия свят. И вероятно ще продължи да бъде такъв, тъй като новото поколение идва отново с голям арсенал технологии.

Като например завиващи задни колела, благодарение на които може да направите обратен завой с 1,9 метра по-малко спрямо предишното (вече) поколение. Благодарение на активната си задна ос новата S-класа е с 15% по-маневрена от своя предшественик.

Флагманът на Mercedes е екипиран и със системата E-Active Body Control, за която от Щутгарт претендират, че е „най-интелигетното окачване в света“. Системата сканира пътя за неравности, дупки и легнали полицаи, и може да регулира твърдостта на всеки амортисьор по отделно 1000 пъти в секунда. Хиляда пъти! В секунда!

Отвътре намираме системата Interior Assist, част от новата инфоразвлекателна система MBUX. Тя използва камери, които следят пътниците и ефективно разпознава какво искат да направят и го прави вместо тях. Например поглеждате през рамо и системата автоматично ще вдигне задната щора. Ако пък види, че в тъмната част на денонощието докосвате седалката на пасажера и търсите нещо, ще включи осветлението за вас.

Аудио системата в новата S-класа е Burmester с 30 високоговорителя. И глух да сте, ще прочуете с това колосално стерео.

Двигатели? Може да избирате между два дизела, добре де, между два варианта на един и същ дизел, както и един бензинов мотор. Всички мотори са шестцилиндрови редови, като на по-късен етап ще се предлага и V8 би-турбо.

Mercedes-Benz S500 е оборудван с шестцилиндров 3,0-литров бензинов турбо двигател с интегрирана 48-волтова хибридна система. Тази комбинация генерира мощност от 429 к.с., която се предава към четирите колела през 9-степенна автоматична скоростна кутия. При пълна газ EQ Boost сисмемата добавя за кратко допълнителни 21 к.с. От 0-100 км/ч S500 ускорява за 4,9 секунди.

Бензиновата гама ще бъде обогатена с S580 с V8 би-турбо мотор с 469 к.с.

Дизелите? По-слабият вариант е S350d с 282 к.с. и задно предавне, а по-мощният S400d с 325 к.с. е със система за задвижване на четирите колела. Ускорението от 0-100 км/ч съответно е 6,4 и 5,4 секунди.

Mercedes-Benz ще добави класическа хибридна версия, V8 (за който споменахме) и разбира се AMG вариант.
S400d ще се предлага само във вариант дълга база, докато S350d и S500 могат да бъдат поръчани и в къса, и в дълга база.