.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

MG пуска първото 100% електрическо комби: MG5

При голямото търсене на кросоувърите, класическите комбита изглежда излизат от употреба. Въпреки това те все още имат своите фенове. MG възнамерява да изиграе печеливша карта със своя MG5: единственото електрическо комби в момента на пазара.

MG5 се предлага под формата на средно голямо комби с дължина 4,60 м, широчина 1,82 м и височина 1,54 м.

Следователно той се позиционира в сегмент C, семеен автомобил, предлагащ 27 отделения за съхранение в интериора си и 479-литров багажник, 1367 литра, след като задната седалка е сгъната. Също така предлага теглещ капацитет до 500 кг и щанги на покрива, способни да издържат товар от 75 кг. Неговите модерни линии, без да са екстравагантни или футуристични, могат да бъдат облечени в четири цвята при неговото лансиране: бяло, черно, сиво и червено.

Сега да преминем към техническите спецификации. Задвижването започва с батерия от 50,3 кВтч, достатъчна за осигуряване на автономен пробег от 320 км според цикъла WLTP. Двигателят развива мощност от 177 к.с. и въртящ момент от 280 Нм. Той задвижва предните колела на автомобила.

След това идва версия с увеличена автономност, този път с батерия от 61,1 кВтч, пак според цикъла WLTP, ще бъде увеличена до 400 км. Двигателят би бил малко по-малко мощен, 156 к.с. в този случай, при непроменен въртящ момент. И двете модификации имат електронно ограничена максимална скорост до 185 км/ч.

Що се отнася до зареждането, версията с увеличена автономност приема входяща мощност от 87 кВт срещу 11 кВт при трифазна за стандартната версия. Тогава ще бъде възможно с терминал със своите 87 кВтч зареждането от 0 до 80% да стане за 40 минути.

MG предлага две нива на оборудване за своя MG5. Започваме с изпълнението Comfort, което вече е много добре оборудвано (климатик, LED осветление, отопляеми предни седалки, камера за заден ход, 7-инчов цифрово арматурно табло, 16-инчови алуминиеви джанти и 9 системи за подпомагане на шофирането, включително адаптивен круиз контрол).

Второто ниво на изпълнение, наречено Luxury, също носи автоматичен климатик, 360° камера, електрическа шофьорска седалка и 17-инчови лети джанти.

MG5 също притежава изцяло новата информационно-развлекателна система iSmart Lite, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, която е базирана на голям 10,25-инчов сензорен екран. Намираме и системата V2L (Vehicle-to-Load), която позволява свързване на електрическа кана към MG5 или да презаредите електрически велосипед.

Както винаги при MG, ценовото позициониране е доста агресивно, тъй като цените тук започват от 32 490 евро. Мат Лей, главен изпълнителен директор на MG Motor Europe, казва: „С новия MG5 ние представяме ново поколение автомобили, захранвани с батерии, които отговарят на нуждите на европейските шофьори: пробег, възможност за бързо зареждане, безопасност и разумно ценово позициониране. И накрая, MG5 получава особено модерен и атрактивен дизайн.»

Вижте още

BMW M Hybrid V8 LMDh е почти готов за „Льо Ман“ [Премиера]

Както знаете 2022 г. е юбилейна за BMW M, тъй като спортното подразделение става на …