Eletre започва преоткриването на Lotus като компания за електрически автомобили, предлагаща широка моделна гама, а не само спортни автомобили, с които е традиционно известна.
Всъдеходът е първият от четири електромобила, които трябва да бъдат представени до 2025 г. от британската марка Geely.
Досега Eletre беше с кодовото име Type 132, а следващите електрически модели в момента са известни като Type 133, Type 134 и Type 135, последният от които е хиперавтомобилът Lotus Evija.
Eletre има почти същите габарити като Lamborghini Urus, с дължина 5105 м, широчина 2131 мм и височина 1630 мм, но е по-просторен благодарение на дългото си междуосие.
Следователно това е голям автомобил, който отговаря на търсенето в Китай и САЩ (два ключови пазара), въпреки че Lotus също е уверен в силните продажби в континентална Европа и Обединеното кралство при базова цена под 100 000 паунда.
Все още няма истински конкуренти. Urus е най-подобният, но е с бензинов двигател, докато предстоящият Ferrari Purosangue ще бъде само хибрид. Porsche Taycan е най-близкият конкурент, но това е по-скоро седан, отколкото SUV.
Платформата на Eletre е изцяло нова и създадена от Lotus, а не адаптирана от съществуващия хардуер на Geely.
Това означава, че алуминиевата архитектура, която може да се приложи към по-малки и вероятно малко по-големи модели, трябва да се използва широко, за да оправдае инвестицията. Освен че ще бъде възприета от другите известни предстоящи модели и без съмнение повече в бъдеще, Lotus ще я продава и на други производители на автомобили, за да възстанови разходите. Очаква се да обяви няколко големи сделки през следващите месеци.
Наречена Electric Premium Architecture (EPA), конструкция в стил скейтборд е лесно адаптивна не само към различни размери на автомобила, но и към различни размери на батериите, електрически двигатели, разположение на компонентите и интелигентни технологии за шофиране.
Eletre, чието име означава „възраждане “ на унгарски, ще се предлага в три форми, с разлики в ефективността и модификациите, но винаги със задвижване на четирите колела.
Все още няма подробни технически данни, но Lotus казва, че целта е максималната скорост да достигне 250 км/ч и ускоряване от 0 до 100 км/ч под 3,0 сек.
Всеки Eletre ще има капацитет на батерията над 100 кВтч и мощност над 592 к.с. Максималният автономен пробег е 550 км и пълно дозареждане ще бъде възможно за 18 мин от зарядно устройство с капацитет 350 кВт.
Пневматичното окачване, активната аеродинамика и активната височина на возене ще бъдат стандартни, докато опциите ще включват активни амортисьори, активно управление на задната ос и векториране на въртящия момент чрез електронен диференциал с ограничено приплъзване.
От Lotus посочват, че всеки автомобил Eletre ще идва „с изключителна динамика, изключителен комфорт и достойно представяне на марката“.