.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Премиера на електрическия ID. Buzz на 9 март

Световната премиера на концептуалния модел ID. BUZZ на автомобилното изложение в Детройт през януари 2017 г. предизвика истински фурор в световен мащаб. На фона на тези положителните отзиви решението бе само едно – концептуалната разработка трябва да премине в серийно производство.

Последваха пет години на интензивна развойна и проектантска дейност и сега дойде моментът, в който ID. Buzz – един наистина революционен модел в областта на електрическата мобилност, е готов да излезе на пазара. Volkswagen започна обратното броене преди двойната световна премиера – на 9 март изцяло електрическият вариант на Bulli ще бъде представен едновременно под формата на петместната пътническа версия ID. Buzz и ID. Buzz Cargo (лекотоварен Transporter) с нулеви локални емисии.

В момента Volkswagen Лекотоварни автомобили провежда последната изпитателна фаза на предсерийните прототипи на ID. Buzz, като автопаркът от изпитателни автомобили се движи по своя маршрут по европейските пътища. Става дума за заключителните тестове в условия на реална всекидневна употреба по обществената пътна мрежа между Барселона, Париж, Лондон, Амстердам, Копенхаген, Хамбург и Хановер.

В технологично отношение новата моделна линия използва основата на на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) от Volkswagen Group. И двете версии на ID. Buzz ще дебютират на пазара през 2022 година с литиево-йонна акумулаторна батерия с високо напрежение, която предлага брутен енергиен капацитет от 82 кВтч (77 кВтч нето). Батерията захранва интегрирания в задния мост и задвижващ задните колела тягов електродвигател с мощност 150 кВт. Максималната скорост е електронно ограничена до 145 км/ч.

Официалните стойности по отношение на автономния пробег все още не са на разположение, но е факт, че новият ID. Buzz е модел с изключителни динамични показатели. Това от една страна се дължи ан факта, че електродвигателят може да развие максималния си въртящ момент от 310 Нм в момента на потеглянето, а от друга, този динамичен потенциал е съчетан с много нисък център на тежестта на каросерията вследствие на разположената ниско долу в подовата конструкция тип „сандвич” акумулаторна батерия. Благодарение на цялостната концепция и конструкцията на ходовата част, новият ID. Buzz има и още едно значително предимство – диаметърът на завой на електрическия Bulli е малко над 11,0 м.

Относно размерите може да се каже следното – при версиите ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, които ще отбележат своята премиера през 2022 година със стандартно междуосие (2988 мм), общата дължина е доста компактна със своите 4 712 мм. За сравнение – с разлика от едва два милиметра междуосието на новия ID. Buzz почти достига това на T6.1, чиято обща дължина е 4904 мм. Благодарение на това, ID. Buzz може да предложи сходна вътрешна дължина, но да използва по-малки по размери места за паркиране. Каросерията на пътническата версия с впечатляваща остъклена площ е висока 1937 мм, а при версията Transporter височината е 1938 мм (1970 мм при T6.1) поради малките различия в шасито. Широчината при двете версии на ID. Buzz е 1 985 мм (без външните огледала); като по този показател новият модел е с 81 мм по-широк от T6.1. Новият модел се отличава с голям диаметър на колелата  (750 мм в диаметър) и се предлага с джанти с размер от 18 до 21 цола.

Малко след старта на серийното производство на ID. Buzz през първото полугодие, ще последва и европейската пазарна премиера на новата моделна линия, насрочена за есента. Предстои новият ID. Buzz да дебютира и на пазара в САЩ, като това ще бъде едно очаквано от много американски фенове завръщане на модела по пътищата между Ню Йорк и Сан Франциско.

Между другото, ID. Buzz не е първият Bulli с електрическо задвижване, защото още преди 50 години Volkswagen представи на изложението в Хановер първия прототип на Т2, задвижван от разположен отзад електрически двигател. Постижимият по онова време максимален автономен пробег от 85 километра бе явен признак, че технологията в областта на акумулаторните батерии все още е далеч от практичността и масовата употреба, но това не променя факта, че родената през 1972 година мечта за Bulli без локални емисии ще се превърне в реалност през 2022 г.

Вижте още

BMW M Hybrid V8 LMDh е почти готов за „Льо Ман“ [Премиера]

Както знаете 2022 г. е юбилейна за BMW M, тъй като спортното подразделение става на …