Най-новият прототип на Renault носи името на емблематичното за марката име Scenic. Но връзката с миналото на модела е прекъснато, тъй като той ще бъде трансформиран от миниван в кросоувър. И по-точно в електрически кросоувър с водородна клетка, удължаваща неговия автономен пробег.
Електрическата система на Renault Scenic Vision Concept е същата като при Megane E-Tech. Тя генерира 215 к.с., а батерията е с малък капацитет от 40 kWh. Горивната клетка, работеща с водород, е разположена в пода, като тя е 16 kW и зарежда батерията, докато автомобилът е в движение.

От Renault обясняват, че може да инсталира батерия, която е два пъти по-лека, но със същия пробег.
Ставайки дума за тегло, Scenic Vision тежи 1700 кг, което го прави по-тежък от Megane E-Tech. Кросоувърът обаче е много по-голям от него като е дълъг 4490 мм, широк е 1900 мм и е висок 1590 мм.
Серийната версия ще се появи през 2024 г., като тя ще използва същата платформа CMF-EV, която е в основата на гореспоменатия Megane E-Tech, както и на Nissan Ariya.

Renault смята, че горивната клетка има бъдеще и водородният автомобил ще може да изминава до 800 км до края на десетилетието, без да спира за дозареждане.
Renault Scenic Vision е направен от 70% рециклирани материали, като същевременно е рециклируем на 95% (включително батерията) в края на жизнения си цикъл. В сравнение с традиционния електромобил, захранван от батерии, концепцията има 75% по-малък въглероден отпечатък.

Екофокусираната конструкция е повече от обикновен маркетингов трик, тъй като резервоарът на горивните клетки е произведен от въглеродни влакна от отпадъци от рециклирана хартия. Във футуристичната кабина няма кожа, тъй като Renault я заменя с рециклиран нисковъглероден полиестер. Близо една трета от използваната пластмаса идва от устойчив източник, докато черните пигменти на боята са страничен продукт от обработката на частици, уловени в атмосферата.

Новият Scenic ще се появи през 2024 г., когато концептът ще се превърне в сериен модел.