.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Шосейната версия на дакарския Prodrive Hunter T1 е мощна 600 к.с.

Prodrive ще покаже официално пред публика шосейната версия на състезателната машина BRX Hunter T1+, с която Себастиен Льоб участва в рали „Дакар“. Премиерата на легалният за каране по обществени пътища Prodrive Hunter T1 ще се състои на 21 април в Лондон.

Планирани са да бъдат направени общо 25 екземпляра, като първият от тях ще бъде за принца на Бахрейн Салман бин Хамад Ал Халифа. Те ще бъдат сглобени в централата на Prodrive в Банбъри през следващите две години, като цената на всеки е 1,25 млн. паунда без ДДС (2,93 млн. лв.).

Президентът на Prodrive Дейвид Ричардс по-рано описа шосейния Hunter T1 като „Ferrari-то на пустинята“ и че това е най-бързият сериен крос-кънтри автомобил в света. Рекламата на Prodrive включва убедителната реплика: „Където отиваме, нямаме нужда от пътища“.

Тясната връзка между улично-легалната версия и състезателната модификация е очевидна. Въпреки че има десетки разлики и двата автомобила използват каросерия, проектирана от бившия шеф на дизайна на Jaguar Иън Калъм, сега работещ близо до базата на Prodrive в Банбъри.

Hunter T1 е дълъг 4600 мм и широк 2300 мм, с аеродинамично ориентирана фастбек форма и високо крило над задния прозорец, но при 1850 мм височина, уличната версия е към 100 мм по-ниска.

Prodrive Hunter T1 използва същото шаси с тръбна стоманена рамка като трите отборни автомобила за „Дакар“, които се състезаваха в тазгодишното издание в Саудитска Арабия.

От 0-100 км/ч Hunter T1 е проектиран да ускори за по-малко от четири секунди, а максималната му скорост е близо 300 км/ч.

Вижте още

Plasan Wilder е бронирана машина със средноразположен двигател

Израелската компания Plasan разкри новаторски лек брониран автомобил със средноразположен двигател и кабина в стил …