Skoda ще предлага модели, различни от SUV, докато стигне до пълна електрификация и ще смени най-популярните си автомобили с еквиваленти електрически.
Един такъв пример е Skoda Octavia, която остава най-продаваният модел на марката въпреки нарастващата популярност на кросоувърите и се предполага, че ще бъде наследена от електрически аналог.
През първите девет месеца на 2021 г. Skoda продаде 159 400 автомобила Octavia, което означава, че значително надхвърля регистрациите на трите кросоувъра на марката. През същия период Skoda продаде 99 100 броя Kamiq, 96 600 единици Karoq и 82 600 Kodiaq.
Независимо от това, кросоувърите представляват огромна част от продажбите на марката, а първите три серийни електромобила ще бъдат от този сегмент. Enyaq iV скоро ще бъде последван от по-малък кросоувър и базов EV на Skoda, който трябва да се очаква около 2025 г. Ще бъде компактен, градско ориентиран електромобилв духа на своя събрат Volkswagen ID 2.
Въпреки това шефът на продажбите и маркетинга Мартин Ян каза , че Skoda не планира да стане само производител на SUV-ове.

„Ние отговаряме на нуждите на нашите клиенти“, каза той. „В бъдеще винаги ще се опитваме да намираме форми и стилове на каросерията, които се очакват от насочакват. Мисля, че ще продължим с гамата от автомобили на Octavia и Superb. Все още виждаме нужда от тези автомобили, така че те ще продължат своя път.“
Това предполага, че нито един електрически еквивалент на Octavia няма да споделя името на актуалния модел Всъщност Skoda следва подобна продуктова стратегия като компанията майка Volkswagen при пускането на пазара на своите нови серийни електромобили отделно от съществуващите модели с вътрешно горене. Skoda може да предложи своя собствена версия на предстоящия електрически седан Aero-B на Volkswagen, който по същество е електрически еквивалент на Passat.