За да отбележат 120-ата годишнина от участието на Skoda Motorsport в състезанията, служителите на музея на Skoda и Центъра за прототипи на Skoda Auto в Млада Болеслав се заеха с амбициозен проект: да възстановят състезателния автомобил Skoda 1100 OHC Coupé.
Skoda 1100 OHC Coupé се ражда от проекта 1100 OHC (известен още с вътрешно име като 968). Той стартира през пролетта на 1956 г. Моделът 1100 OHC е представен под формата на автомобил с открита каросерия (направен от полиестер, усилен с фибростъкло), предназначен за състезания за издръжливост. Два екземпляра са сглобени и остават собственост на Skoda.

След проекта OHC 1100, дизайнерите на марката продължават да работят по автомобила и представят неговата закрита версия – Skoda 1100 OHC Coupé, от която са сглобени само две бройки през 1959/1960 г. Двуместното купе, този път с алуминиева каросерия, проектирано от инженер Ярослав Киндъл, е изключително леко (555 кг) и се задвижва от атмосферен четирицилиндров двигателк, развиващ 92 к.с. при 7700 об/мин. В зависимост от дължината на използваните предавателни числа, този модел може да развива повече от 200 км/ч.
Спортната кариера на тези два автомобила OHC 1100 Coupé е кратка (от 1960 до 1962 г.), а през 1966 г. те са продадени на частни собственици, които за съжаление не са се погрижили особено за тях. Те са унищожени при инциденти (един от тях дори е изгорял). Части, от автомобилте са възстановени, както и други механични елементи, останали в музея на марката. Така автомобилът OHC 1100 Coupé е напълно възстановен.

Цялата оригинална документация, необходима за реализацията на проекта, се съхранява в архива на Skoda Auto, а реставрацията на целия автомобил – радиатор, резервоар за гориво и други елементи са направени отново в края на 2015 г. Първоначално той е трябвало да бъде изложен в музея на Skoda до автомобила с открит опкрив, но в крайна сметка е било решено да се извърши пълна реставрация, за да стане напълно функционален.
Екипите, отговарящи за проекта, използват дигитализирането на 2D чертежите в мащаб 1:1, както и виртуално студио, позволяващо автомобилът да бъде показан в детайли в 3D. Тогава инженерите на Skoda Auto започнват работа по колоните, арките на колелата и други части на каросерията, която е изработена от алуминиеви листове с дебелина 0,8 мм и 1 мм, ръчно заварени с формата на оригинала.

И накрая, за да завърши реставрацията, различни компоненти (дръжки на врати, ключове, ключалки и т.н.) трябва да бъдат открити на моделите, произведени по това време и използвани на двата автомобила 1100 OHC Coupé, като техният волан с три спици, например, е заимстван от най-продавания предвоенен модел на Skoda с подходящото име Skoda Popular.