.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Stellantis изпълни финансовите си цели през 2021

Stellantis публикува обещаващи финансови резултати през 2021 г., след като автомобилният концерн утрои нетната си печалба, удвои оперативните си приходи и увеличи нетните си приходи в сравнение с 2020 г., когато все още беше разделен между PSA и FCA.

Нетните печалби на концерна нараснаха с 11,8% до 13,4 млрд. евро, а чистите приходи скочиха с 14% до 152 млрд. евро. Той прогнозира друг двуцифрен марж на оперативен доход за 2022 г., дори отчитайки продължителното въздействие на кризата във веригата за доставки и пандемията.

Концернът, който се състои от 14 марки, включително Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Maserati, Vauxhall и Peugeot, представи 10 нови модела миналата година и 34 варианта с ниски емисии на съществуващи модели.

Stellantis посочва, че продаде 388 000 автомобила с ниски емисии през 2021 г., което е увеличение от 160% на годишна база. Той също така държи позиция номер едно по продажби на електрически микробуси в Европа.

Най-продаваният модел на концерна в Европа е Peugeot 208 supermini, а Jeep Wrangler е най-популярният автомобил в САЩ.

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, каза: „Днешните рекордни резултати доказват, че Stellantis е добре позициониран благодарение на силните резултати, дори и в най-несигурната пазарна среда. Горещо благодаря на всички служители на Stellantis в нашите региони, марки и функции за техния принос към изграждането на нашите нова компания, задвижвана от своето разнообразие.”

„Използвам възможността да благодаря и на мениджърския екип за неуморните им усилия, докато се изправихме срещу и преодоляхме интензивните попътни ветрове. Заедно сме фокусирани върху изпълнението на нашите планове, докато се надпреварваме да станем технологична компания за устойчива мобилност.“

Stellantis обяви, че служителите ще получат общо 1,9 млрд. евро  като бонуси на фона на финансовите резултати.

Концернът също така разкри актуализирана продуктова пътна карта за 2022 г., включително Dodge plug-in (PHEV), два нови неназовани електрически модела Citroën, изцяло електрически Jeep и plug-in кросоувър Peugeot.

Вижте още

Renault Scenic Vision – електрически кросоувър с водородна клетка

Най-новият прототип на Renault носи името на емблематичното за марката име Scenic. Но връзката с …