Трите модела върху една и съща платформа Toyota Aygo, Citroen C1 и Pegeout 107 се появиха през 2005 г. Със смяната на поколенията през 2014 г. японският автомобил леко се дистанцира от френските си роднини.
Сега можем да кажем, че най-накрая е тръгнал по собствен път – Stellantis няма да продължи да произвежда модели от А-класа. Третото поколение на градския автомобил Aygo е построен върху новата платформа TNGA GA-B. Новият модел е по-голям и получава буквата X в името, която идва с атрибутите на кросоувъра. Версиите с три врати вече ги няма в моделната гама, все още не се очакват хибриди.

Дължината, широчината и височината са състоветно 3700 мм, 1740 и 1510. Това е с 235, 125 и 50 мм повече от предишния хечбек. Междуосието е увеличено с 90 мм – до 2430. Пътният просвет е увеличенс 11 мм, а вместо 15-инчови джанти се появяват гуми 175/65 R17 или 175/60 R18.
Ъгълът на наклона на предното стъкло е намален с 10% – това оказва положителен ефект върху изображението. Стъклата на задните врати все още се накланят леко настрани, вместо да падат надолу, както повечето автомобили
Една част от капака на багажника е със стъклен панел. Тя контрастира почти по цялата кърма. Механичният мек покрив е запазен.

За да запази цената привлекателна, малката Toyota използва най-обикновената версия на шасито с барабанни спирачки отзад. За това под капака има еднолитров трицилиндров атмосферен двигател със 72 к.с. и 93 Нм. Тягата идва чрез петстепенна механична трансмисия или вариатор. Ускоряването до 100 км/ч за автомобил с тегло 940 кг (+85) отнема в първия случай 15,6 сек. (+1,4), а във втория – 15,5. Максималната скорост е съответно 158 и 151 км/ч. При предшественика тя беше 160 км/ч.
Може да бъде оборудван с деветинчов сензорен екран на мултимедийната система Toyota Smart Connect с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. 300-ватовата аудио система JBL разполага с четири високоговорителя и субуфер в багажника.
Седалките са монтирани с 55 мм по-високо от пътя и с 40 мм по-далеч една от друга, отколкото при модела от предишното поколение. Допълнителна дължина на багажника от 125 мм помога за увеличаване на обема му от 168 литра на 231. При сгъване на задния ред те се превръщат в 829 литра.

Toyota Aygo X предлага на пътниците комплект от седем въздушни възглавници, включително централна възглавница между предните седалки, както и въздушна Toyota Safety Sense. Подобрена е шумоизолацията. Производството ще започне през декември в чешкия завод в Колин. Предишният модел също беше сглобяван там, само че сега е изцяло собственост на Toyota. В Европа догодина се очаква нова версия с обозначение Cross. Цените все още не са обявени, но за изпълнението, което се готви за смяна, в Германия ще струва не по-малко от 13 290 евро.