Volvo отбелязва най-силната си финансова година – 2021, в историята си, като отчита най-добрите приходи и рентабилност дори въпреки продължаващата криза с доставките.
Компанията регистрира приходи от 282 млрд. шведски крони (22,35 млрд. британски лири) през 2021 г., в сравнение с 262,8 млрд. шведски крони (20,84 милиарда паунда) през 2020 г.. Това е ръст от оперативни приходи с 11,8 млрд. шведски крони (0,94 млрд. британски лири) на годишна база.
Хокан Самуелсон, коментирайки последния тримесечен отчет като главен изпълнителен директор на Volvo преди да се оттегли през март, каза: „2021 беше година, с която се гордеем за Volvo Cars. Въпреки постоянния недостиг на доставки на компоненти в автомобилната индустрия, ние увеличихме пазарния дял в световен мащаб и осигурихме високи приходи и рентабилност за всички времена.“

Компанията продаде 698 693 автомобила през 2021 г., което е увеличение с 5,6% спрямо 661 713, които отчете през 2020 г. Най-популярен е кросоувърът XC60. От него са продадени 215 635 бройки, следван от по-малкия XC40, с 201 037единици, а флагманът XC90 е на трето място със 108 231 нови регистрации.
Продажбите на традиционните седани и комбита продължават да са значително по-малки. S60 и S90 представляват малко под 100 000 единици, взети заедно, а комбитата V60 и V90 са общо 76 600 бройки.

Годишният ръст става възможен въпреки намаленото производство през последното тримесечие на годината, което Volvo приписва на производствените ограничения. Въпреки това се казва, че търсенето и приемането на поръчки остават силни и успява да противодейства на загубата на количеството, като прави повече автомобили с висок марж.

На годишна база производството е намаляло с 20% през последното тримесечие, но с 34% от глобалните продажби на марката, съставени от неговите електрифицирани автомобили Recharge (28% plug-in хибриди и 6% чисти електромобили), компанията напредва към целта си да стане напълно електрическа до 2030 г.
След лятото на 2022 г. Volvo ще увеличи годишния производствен капацитет за електромобили до 150 000 единици и очаква продажбите им тази година да достигнат повече от два пъти от това, което бяха през 2021 г.
Компанията прогнозира, че макар недостигът на компоненти да отслабне, той ще остане възпрепятстващ фактор в близко бъдеще. Независимо от това, шведският производител очаква, че ще увеличи продажбите на електромобили по-бързо от средното за пазара и очаква още една година на общ растеж през 2022 г.