.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
ID.5 in assembly at the Zwickau vehicle plant.

Започна серийното производство на ID.5 в Цвикау

Volkswagen продължава да напредва с преминаването към производството на електрически автомобили със своята стратегия ACCELERATE. Даденият официален старт на производството на ID.5 и ID.5 GTX бележи завършването на успешното преобразуване от Volkswagen на завода в Цвикау в специализирано съоръжение за производство на електрически автомобили. Отдавна работещият обект в Западна Саксония е първото широкомащабно съоръжение на масов автомобилен производител в световен мащаб, което прехвърля цялото си производство от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили.

Шест модела от марките Volkswagen, Audi и CUPRA вече ще бъдат произвеждани в Цвикау на базата на модулната платформа за електрическото задвижване (MEB). Заводите в Емден (ID.4), Хановер (ID. Buzz) и Чатануга (САЩ, ID.4) ще бъдат добавени към мрежата от локации за производство на електрически автомобили през тази година. Така брандът Volkswagen положи основите за изграждане на 1,2 млн- напълно електрически автомобили на базата на MEB в своите обекти в Европа, САЩ и Китай през 2022 г.

От 2018 г. насам около 1,2 млрд. евро са изразходвани за превръщането на завода в Цвикау за автомобили с ДВГ в дигитална, гъвкава, високоефективна фабрика за производство на електрически автомобили. Все по-често се използват технологии като интелигентни роботи, тип Industry 4.0, и автономни транспортни системи, които отвеждат компонентите до поточната линия напълно самостоятелно.

Близо 40% от обема на инвестициите са насочени само за подобряване и разширяване на производствения цех. Вече високото ниво на автоматизация в тази област вече достига близо 90 %, а броят на най-съвременните роботи се е увеличил от 1200 на 1625. Автоматизацията в поточната линия също е почти удвоена до 28%, а производствената ергономия се е подобрила значително. Засегнати са само работни места, включващи монотонна или физически натоварваща работа, като например работа с ръце над раменете или работа над главата.

Общо са създадени повече от 50 000 кв. м в нова сграда, като например за разширяване на цеха за пресоване, където всички части на купетата на електрическите модели сега се пресоват на място – като това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно. Други големи проекти включват изграждането на нова логистична сграда, както и акумулаторен секвенсер, която сега е най-високата сграда в обекта в Цвикау. Обемът на инвестициите само за тези три проекта е около 115 млн. евро.

Вижте още

Следващото Lamborghini ще бъде електрическо?

Lamborghini току-що подаде името Revuelto в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Предстои ли …