Спортният хибрид BMW i8 Coupe е актуализиран и към него се присъединява очаквания открит вариант i8 Roadster
Четири години след премиерата на хибридния сериен модел BMW i8 дойде моментът и за неговата открита версия. Тя идва под името BMW i8 Roadster и е представена официално на салона в Лос Анджелис заедно с фейслифта на купето. Добрата новина е, че двата модела са със подобрени хибридни системи.
BMW i8 Roadster изглежда точно така, както всеки би очаквал да види i8 без покрив. Неизненадващият дизайн обаче придава своя индивидуалност, когато роудстърът остане без горната си част.
Хибридната система на i8 е изцяло подобрена. Електродвигателят вече генерира 143 к.с., което е с 12 к.с. повече от досегашното i8. Максималният въртящ момент от електрическата система са чисти 250 Нм.
Бензиновият двигател е трицилиндров 1,5-литров турбо бензин. Той е настроен да генерира 231 к.с. и 320 Нм максимален въртящ момент.
При работа на двата двигателя хибридната мощност нараства на 374 к.с. Кабриото ускорява от 0-100 км/ч за 4,6 секунди, докато купето се справя за 4,4 секунди. Максималната скорост и за двете версии на i8 е електронно-ограничените 250 км/ч.
На изцяло електрически режим i8 Roadster може да измине до 53 км, докато купето трябва да издържи пробег до 55 км.
BMW i8 Roadster, подобно на i8 Coupe, използва структура от подсилена с карбон пластмаса. Благодарения на нейната здравина свалящият се покрив е максимално голям и не се налага от допълнително подсилване на каросерията. По отношение на теглото си i8 Roadster е с 60 кг по-тежък от стандартните 1535 кг на купето.
Отварящите се настрани и нагоре врати са запазени и при роудстъра, като и тук остават без рамки.
Мекият сгъваем текстилен покрив е „почти безшумен“ при прибиране и разгъване. Оперирането с него трае 16 секунди и може да го приберете или разгънете до 50 км/ч. Той се сгъва в Z-форма и значително намалява и без това малкото багажно пространство.