BMW официално разкри своя състезателен боец M4 DTM в навечерието на салона в Женева.
Разработването на DTM-ското М4 започва още преди началото на миналогодишния шампионат, като готовият модел ще направи пистов дебют в края на месеца. Тогава ще видим колата в официалните ITR тестове на „Хунгароринг“ в Унгария, а по-късно в средата на април и на „Хокенхайм“ в Германия.
Подобренията по изцяло новото М4 DTM включват олекотена конструкция. По-точно? Ами целият този арсенал тежи само 1100 кг барабар с пилота зад волана! Колата е дълга 4,77 м, широка е 1,95 м и е висока едва 1,2 м, като стъпва върху 18-цолови ковани алуминиеви джанти, прегърнати от сликове на Hankook.
Мощността идва от атмосферен V8 двигател, генериращ около 480 к.с. и 500 Нм. Те се предават към задните колела през 6-степенна секвенциална скоростна кутия, управлявана от готино-изглеждащия волана чрез пневматични лостчета. Колата е с двойни А-раменни носачи и регулируеми амортисьори, докато за спирането отговарят вентилирани дискове и олекотени спирачни апарати.
Официалният състезателен дебют на BMW M4 DTM е насрочен за 4 май, когато ще се проведе първия кръг от сезон 2014 на немския туристически шампионат.