Това е най-мощният Chevrolet, създаван някога. Това е и американският отговор на Porsche 911 GT2 RS. Това е новият Chevrolet Corvette ZR1!
Трябва да сме щастливи, че все още се правят чистокръвни спортни машини, които пият последните капки петрол от земята. И мощта на тези машини идва единствено от експлозията на тези капки. Точно такава машина е новият Chevrolet Corvette ZR1 2019. Готов да покаже най-доброто от своя свят и за момент да ни накара да забравим, че колите на бъдещето няма да имат нищо общо с тази тук.
Новият Corvette ZR1 е най-мощният и най-бърз Chevrolet, създаван някога. Той получава нов 6,2-литров V8 LT5 двигател, генериращ 755 к.с. Последното число ни кара да се замислим колко сериозни коли ще попаднат в сянката на конете на този ZR1. Дори Aventador SV е в списъка. Въртящ момент? Говорим за максимални 969 Нм! Определено 8-те години чакане от появата на последния ZR1 си е струвало.
Внушителната максимална мощност идва благодарение на няколко инженерни подобрения. Двигателят получава с 52% по-голям компресор, най-големите дросели на General Motors (92 мм), подобрен колянов вал и система за двойно впръскване (стандартно директно впръскване, плюс допълнителен порт).
Изборът за скоростна кутия на тежащия 1655 кг Chevrolet Corvette ZR1 е между 7-степенна ръчна и 8-степенна автоматична. За първи път ZR1 се предлага с автоматична трансмисия.
Фиксираното карбоново задно крило е част от серийното оборудване. То е настроено да извлече максимална скорост от 341 км/ч. Ако искате да пожертвате максималната скорост за сметка на по-висока стабилност на писта, може да изберете опционалния ZTK Performance пакет. Той е с по-високо ръчно регулируемо задно крило и ефективен бодикит, разработен в аеродинамичен тунел. Пакетът, включващ още карбонови преден сплитер, крила отпред и странични прагове, генерира 430 кг притискателна сила при висока скорост.
Колата е създадена да се конкурира с европейски коли като Porsche 911 GT2 RS и американски пистово-фокусирани масъли като Viper ACR и Mustang 350R. И като такава получава още двукомпоненти керамични спирачки с 6 бутални апарати, спортни седалки тип корито и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Охлаждането на 6,2-литровия осмак също е подобрено. ZR1 е с 13 охладителя, което е с три повече от Bugatti Chiron.
Прозрачния преден капак от стария ZR1 тук не намира място. Вместо това той е направен изцяло от въглеродни нишки. От същия лек материал е изработен и свалящият се покрив.
Още снимки: