В средата на 2019 г. ще започне производството на плъг-ин хибридното купе Polestar 1. Прекалено сложният процес на изработка ще ограничи асемблирането му до 500 броя годишно.
Polestar 1 първоначално трябваше да бъде част от гамата на Volvo 90, но впоследствие бе отделен като модел на нов бранд под шапката на шведската марка.
Сложността в конструирането на Polestar 1 се крие в карбноновата каросерия, която трябва да се съедини със скъсена стоманена платформа от седанов Volvo S90. Сглобяването ще се осъществява в новооткрит завод на подмарката на Volvo в Ченгду, Китай. Заводът е конструиран да бъде един от най-ефикасните в света. Той е част от по-голям комплекс, включващ тестови център и писта за клиенти.
Производството на Polestar 1, разполагащ с 600 к.с., ще бъде толкова малко, че марката няма да е на печалба, докато не лансира втория си модел. Той ще бъде изцяло електрически и ще се появи до края на десетилетието под името Polestar 2. След това ще последват електрически кросоувър Polestar 3 и електрическо кабрио Polestar 4.
Между другото Polestar 1 ще се превърне в най-мощната кола, сглобявана серийно в Китай. В същото време това трябва да е плъг-ин хибридът с най-голям пробег в електрически режим – 150 км.
Цената на Polestar 1 в зависимост от оборудването ще бъде между 150 000 и 177 000 долара.