Преди да ви разкажем за това… меко казано „реставрирано Porsche 911“, ще ви помолим да разгледате снимките по-долу и чак тогава да се върнете в началото на текста.
Преди две години Скот Блатнър закарва в гаража на Singer в Калифорния своето Porsche 911 (964). Той иска от специализираното ателие за реставрация на Porsche 964, да олекотят колата му и да подобрят динамиката й.
Фирмата Singer Vehicle Design, основана от британския музикант Роб Дикинсън, се заема сериозно със задачата. В проекта са включени и Williams Advanced Engineering – същите, които стоят зад отбора на Williams F1 във Формула 1.
Резултатът от съвместната работа на Singer и Williams е повече от отличен. Това не е просто реставрация на едно старо 911 с въздушно охлаждане, родено през 1990 г. Това е изкуствто, взимащо най-доброто от света на истинските автомобили.
В момента това пастелно зелено 911 тежи точно 990 кг, а отзад има 4,0-литров атмосферен шестцилиндров боксер с 500 к.с., работещ до 9000 об/мин. Да му се докара на човек!
Работата по каросерията изцяло е поверена на Williams. Аеродинамичните подобрения вървят в комбина с допълнително олекотяване, тъй като британците използват магнезий, титан и въглеродни влакна, за да свалят още от теглото и да направят бодито още по-гладко. Монтирано е и леко окачване, с по-добри настройки от стоковите.
Singer поръчва от BBS 18-цолови ковани магнезиеви джанти и ги обува в най-добрите шосейни гуми на Michelin – Pilot Sport Cup 2. Спирачките идват от Brembo и са с моноблок апарати и карбон-композитни дискове. Трансмисията в този красавец е магнезиева, 6-степенна ръчна, доставена от Hewland.
Но от Singer не разчитат само на това, че взимат едни от най-добрите компоненти и си партнират с хора, работещи във Формула 1. Така например се допитват до пилота Марино Франчити и водещия Крис Харис за перфектното усещане от едно купе.
Ако имате Porsche 911 от генерация 964 и възможност за подобна реставрация, може да го закарате в базата на Williams в университета в Оксфордшър и след няколко месеца да си го вземете в същия този вид, със същите части и двигател. Препоръчително обаче, поне според нас, да е в друг цвят, различен от зеленото. Singer и Williams ще поемат максимум 75 поръчки, като всяка ще бъде изпъленена във Великобритания.
Още снимки на Singer-Williams Porsche 911